piątek, 27 stycznia 2012

Pokaz slajdów, rozwijane menu, archiwum pod buttonem

Cześć! Od czasu zmiany wyglądu bloga, dostaję po 15-30 wiadomości dziennie, jak zrobić to, czy tamto. Choć wspominałam sto razy, że nie mam zielonego pojęcia, pytania nie ustają.
Dlatego zdecydowała się, że spytam się siostry, skąd ona zaczerpnęła wiedzę, jeśli chodzi o dodatki. I tak jak sądziłam, wiadomości te na niewiele Wam się zdadzą. Aby to ogarnąć, trzeba znać dobrze język angielski i HTML'a... Przykro mi, też bym wolała, żeby to było prostsze :(

I jeszcze jedno. SIOSTRA NIE ZROBI WAM BLOGA, ROZWIJANEGO MENU, POKAZU SLAJDÓW, ITP. Dlaczego? Po pierwsze takie pytania są nie na miejscu!!! Praca nad polilolii i moim blogiem zajęła jej kilka godzin. Doba ma tylko 24h, a ona musi się też zająć swoimi sprawami. Na prośby o pomoc, kierowane do mojej siostry - nie odpisuję. Tych najbardziej upierdliwych, po prostu będę wyrzucać ze znajomych. (tu jeszcze zaznaczę: proszę, aby nikt nie pisał do mnie na czacie na MSP przed godz. 23:00, bo tak muli, że szkoda gadać, nawet nie zdążę na Was nacisnąć, aby odpisać, już znikniecie)
Wszystko, co wiem i sądzę, że uda mi się w miarę przystępny sposób wytłumaczyć, zamieszczam na blogu!
O losowych nagłówkach napiszę następnym razem :).


Uwaga! Odnośniki przeniosą Was na inną stronę.

Rozwijane menu z dodatkami: (KLIK!)
Archiwum ukrywane pod buttonem (przyciskiem): (KLIK!)
Zaawansowany pokaz slajdów: (KLIK!)

NIE ZADAWAJCIE MI PYTAŃ DOT. SKRYPTÓW, DO KTÓRYCH PODAŁAM LINKI WYŻEJ! Jeśli tego nie rozumiecie, nie zabierajcie się za to. Są to dodatki, szczerze powiedziawszy, nikomu niepotrzebne. Jeśli mimo tego, chcecie je mieć, poproście rodziców lub starsze rodzeństwo o pomoc.


Teraz przedstawię Wam instrukcję do stworzenia mniej zaawansowanego pokazu slajdów :).

1. Musimy mieć konto Google. Nie masz i nie wiesz jak założyć? Kliknij tutaj (KLIK!)
2. Następnie wchodzimy na picasaweb.google.com/home i logujemy się, używając danych konta Google.
3. Wpisujemy swoje imię i nazwisko. Nie muszą być prawdziwe. Nawet lepiej, żeby nie były.


4. Klikasz na Moje zdjęcia, a następnie na Prześlij. Następnie na Wybierz zdjęcia ze swojego komputera. I wybieracie obrazki ze swojego komputera, które mają się znaleźć w pokazie slajdów...


5. Zmieniasz ewentualnie nazwę albumu i klikasz na OK w prawym dolnym rogu.
6. Klikasz ponownie w Moje zdjęcia i wybierasz album, który właśnie utworzyłeś.
7. Upewniasz się, że widoczność albumu jest ustawiona na Publiczny w internecie i następnie klikasz w Link do tego albumu.


8. Wybierasz Umieść pokaz slajdów.


9. Wybierasz odpowiednią dla siebie wielkość pokazu slajdów i kopiujesz kod HTML.



10. Teraz wklejasz go jako gadżet (HTML/Javascript). Nie wiesz jak? Wielokrotnie to tłumaczyłam, np. tu: (KLIK!)
Oto przykład pokazu slajdów (wielkość średnia)

37 komentarze:

Super!! ;D Masz wogóle ekstra bloga! Najlepszy jaki widziałam. Wszystkie te pomoce które zamieszczasz są bardzo ciekawe i przydatne ;* . Pozdrawiam.

[Odpowiedz na ten komentarz]
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
[Odpowiedz na ten komentarz]

Dziękuję po raz...Heh, ty to umiesz pomagać :)

[Odpowiedz na ten komentarz]
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
[Odpowiedz na ten komentarz]

wiesz troche głupio kogoś tak obsmarowywać ... Masz dowody ?

Zastanów się dziecinko co piszesz :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

hehe fajnie dzięki za pomoc a tak poza tym jak by ktoś wiedział jak zrobić ze jak się kliknie w obrazek to wyskoczy jakaś inna strona
to proszę żeby mi napisać bo to mi się bardzo przyda

[Odpowiedz na ten komentarz]

mój brat był na kursie html i zna baardzo dobrze angielski, moze sie czegoś od niego dowiem

[Odpowiedz na ten komentarz]

Superr. Kocham ten bloog . Tyle sie juz dowiedzialam od niego fajnie ze niejestes taka i pokazesz nam wszystkoo. ;p

[Odpowiedz na ten komentarz]

Powodzenia więc życzę każdemu, kto się podejmie instalacji tych skryptów na swoim blogu :)
A... I usunęłam dwa komentarze, bo ich poziom był zerowy :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

Hejka, szkoda ze chat nie działa na komcich tak to bym z wami podpisała

[Odpowiedz na ten komentarz]

Wiesz może jak zmienić kolor tła tego pokazu slajdów . ?
I czy da się zrobić tak, żeby zdjęcia cały czas się przewijały . ?

[Odpowiedz na ten komentarz]
Ten komentarz został usunięty przez autora.
[Odpowiedz na ten komentarz]

jestem za tobą nie znam cię ale od kąt mnie przyjęłaś nigdy nic złego nie zrobiłaś, a tu nagle taki wybuchy, jesteś niewinna ja to wiem ;)

[Odpowiedz na ten komentarz]

Wow dzięki Tobie mogę mieć trochę zdjęć na blogu :D
P.S. Jesteście dla mnie wzorem pozdrawiam was gorąco

[Odpowiedz na ten komentarz]

Monika widać, że chciałaś się wyżyć. :)
Przeczytałam tą notkę całą - oczy mnie bolą >.<
Dzięki Tobie połowa MSP'owiczów zapoznała się na Zuźce :)

Pozrawiam :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

Thx za te instrukcje ;D
Tylko szkoda że... nic a nic nie rozumiem z tego zaawansowanego pokazu slajdów bo chciałam mieć taki na blogu :D
Ale przeżyję jakoś :D

[Odpowiedz na ten komentarz]

Jeny! jaka ta zuza musi być okropna żeby tak obrzucić błotem taką osobe jak ty?! ale wątpie że kto kolwiek jej uwieży chyba że takie podłe osoby jak ona...
Ale ja jej nie wieże I wasz blog jest super!jestem jego fanką ta cała pomoc co udzielacie itd poprostu super heh

[Odpowiedz na ten komentarz]

Ehh... ja to nie ogarniam, ale mam szczęście mieć wujka informatyka
; D Dzięki za linki pokaże mu :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

Star chciałabym wiedzić jak zrobić nagłówek który sie zmienia?

[Odpowiedz na ten komentarz]

W sumie łatwe... tylko jak sprawdzić, czy widoczność albumu jest ustawiona na Publiczność w Internecie?(mniej zaawansowany pokaz slajdów)

[Odpowiedz na ten komentarz]

star_03 jesteś kochaną osobą , nie wież jak ci dziękuje za pomoc :]

[Odpowiedz na ten komentarz]

a jeśli chce zmienić trochę aktualny pokaz lub powiększyć itd.

[Odpowiedz na ten komentarz]

Fajny blog. Dzięki, że chcesz nam pomóc ;) Ja zrobiłam bloga i właśnie korzystam z Twoich wskazówek.
Pozdro: ♥♥Sasha♥♥
I zapraszam na mojego bloga:
sashaiciumciakblack.blogspot.com

[Odpowiedz na ten komentarz]

Kochana jesteś !
Dziękuje !
Dzięki tobie będę mieć coraz lepszy blog :')

-Marika210

[Odpowiedz na ten komentarz]

ja próbuje robić to rozwijane menu a ciągle mi nie wychodzi :(

[Odpowiedz na ten komentarz]

mi nie działa. jak wchodzę na Picasa to mi co innego wyskakuje.

[Odpowiedz na ten komentarz]

Wież , żeby zrozumieć tresć tej instrukcji trzeba by bylo zastanawiać się godzinami - a kto ma tyle czasu? Może lepiej żebyś sama nam to pokazała? Tak jak w innych instrukcjach np. dodatkowo są umieszczone obrazki jak,co powinno wygladać?

[Odpowiedz na ten komentarz]

Nie czaje :( jak dodać zdjęcia z kompa z moviestar?ty to robisz poprzez screeny?Czy robisz zdjęcia na komie i przesyłasz na kompa?Czekam na odpowiedź...

Zuzix7892

[Odpowiedz na ten komentarz]

Prześlij komentarz