środa, 2 listopada 2011

Nagłówek z przezroczystym tłem: jak zrobić go i dodać na bloga?


W tej notce dowiecie się jak:
1. Stworzyć własny nagłówek
2. Zrobić tło nagłówka przezroczystym
3. Wstawić nagłówek na bloga

Zaczynamy od stworzenia nagłówka, wstawienia postaci, itp. Szczerze polecam do tego Artbooki na MSP, są łatwiejsze w obsłudze niż programy graficzne, a nagłówki mogą wyjść równie fajne!


Jeśli chcecie mieć przezroczyste tło nagłówka: róbcie artbooka na białym tle. Jeżeli nie, wybierzcie dowolną tapetę w artbooku, taką jaka Wam pasuje. Aby zmienić kolor i czcionkę tekstu, klikacie dwa razy na napis (uwaga! tekst możecie też zawsze dodać w programie graficznym, ale o tym później:)


Jak już skończycie, robicie screena nagłówka. Ja zrobiłam dość wąski nagłówek, żeby nie rozciągał notki, ale z doświadczenia Wam powiem, że lepiej wygląda na blogu szerszy :)


Oto obrazek, który stworzyłam w 3 min, i na którym będziemy teraz pracować :)


Aby usunąć tło (to nie jest konieczne, ale ładnie wygląda), otwieramy program GIMP
GIMPa za darmo i bezpiecznie ściągniesz stąd (KLIK!)
Następnie wybieramy Plik -> Wczytaj i szukamy na komputerze pliku, który będziemy edytować.


Gdy już obrazek się wczyta, wchodzimy w Edycja -> Preferencje


Po prawej wybieramy Domyślny Obraz -> Wypełnienie -> Przezroczysta -> OK


Jeśli po prawej nie macie zakładek "WARSTWY" itp. postępujecie w taki oto sposób:


Po prawej od obrazka, gdy mamy zakładkę warstwy, pędzle itp, klikamy prawym przyciskiem na warstwę TŁO i wybieramy Dodaj kanał alfa.


Następnie wybieramy tę różdżkę w menu po prawej i na dole w zmiękczaj krawędzie ustawiamy odpowiednie dla nas zmiękczenie. Ja wybrałam 3,3 i wydaje mi się, że jest to akurat. Im większe - tym bardziej rozmyte krawędzie.

Potem, klikamy "różdżką" na białe tło, które zostaje zaznaczone i klikamy DELETE (klawisz na klawiaturze, po lewej na samej górze, czasem oznaczony też DEL lub DLT). Białe tło powinno zniknąć i pokazać się szare, takie jak na obrazku niżej. Powtarzamy tę czynność na każdym białym tle, które chcemy, by było przezroczyste.

UWAGA! Postaraj się, żeby Twoja moviestar nie miała zbyt jasnych włosów i ciuchów, bo nie tylko tło może zostać usunięte, ale też i ubiór!

Jak nie możesz znaleźć klawisza DELETE, kliknij tutaj. (KLIK!)


Aby zapisać, wybieramy Plik -> Zapisz jako


Wybieramy nazwę i miejsce zapisu pliku. UWAGA! Pamiętajcie, aby wybrać typ pliku Obraz PNG, bo inaczej tło nie będzie przezroczyste.


Wybieramy Połącz widoczne warstwy -> Eksportuj, a potem wszystko tak jak na obrazku poniżej.


Aby dodać nagłówek na bloga, wchodzimy w jego edycję. Wybieramy Projekt -> Projektant szablonów


Wybieramy szablon, który nam się podoba -> Zastosuj do bloga -> Powrót do bloggera


Wracamy do edycji Projekt i szukamy sekcji nagłówek. Wybieramy Edycja


Dodajemy nagłówek, tak jak na obrazku poniżej (musimy przejść do folderu, gdzie go zapisaliśmy). I tyle! Nagłówek gotowy :)



Mój wyglądał następująco, choć jak mówiłam: polecam szersze jeśli chodzi o nagłówki :D Nie proście mnie, abym Wam zrobiła, bo nie mam czasu... W końcu nie po to pisałam tę instrukcję.
Powodzenia!

68 komentarze:

o.O Fainee thx za podpowiedź niby mam naQ na blogu ale taki nijaki jak bd mieć czas to zrobie new :D

[Odpowiedz na ten komentarz]

Super^^ Fajnie że robicie takie instrukcje :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

nie działa lepsze jest: Photo Filte Studio najnowsza wersja

[Odpowiedz na ten komentarz]

To coś źle Anka robisz, bo każdemu działa :) Pobierz go z tej strony, którą podałam, albo wpisz w google "GIMP ŚCIĄGNIJ" i ściągnij z jakiejś innej...

[Odpowiedz na ten komentarz]

extra porada ; ]
ale mi jak narazie nie chce się ściągać GIMPA ; >

[Odpowiedz na ten komentarz]

A ja w Warstwach nie mam opcji "Tła". ;<<

[Odpowiedz na ten komentarz]

Super!
ZaPro na mojego bloga z new naglowkiem ;)
msp--my.blogspot.com/

[Odpowiedz na ten komentarz]

Star naprawdę musiałaś się napracować : )
Podziwiam twój zapał do pomagania innym po przez pisanie instrukcji .

[Odpowiedz na ten komentarz]

Hejka xd
Nie chciało mi się logować więc wzięłam anonim i to ja Wydra xD

chciałam zapytać ... A można też takie napisy zrobić an photoshop CS5 ?

[Odpowiedz na ten komentarz]

No nareszcie ktoś sie odwaŻYŁ DAĆ INSTRUKCJE DO TEGO :D

[Odpowiedz na ten komentarz]

macie wszystko na zdjęciach! Patrzylibyście, a nie zadajecie pytania bez sensu jak jakieś nie do rozwinięte dzieci lekko mówiąc! :3

[Odpowiedz na ten komentarz]

ja jestemkompletnym 0 jesli chodzi o te sprawy.! (:

[Odpowiedz na ten komentarz]

Lepiej zrobić zdjęcie aparatem i przegrać na komputer itp. dalej . ... A nie jakieśś takiee . ;!

[Odpowiedz na ten komentarz]

ja nie mogę zrobić tego szarego tła :( cały czas mam zaznaczone ale jak klikam delete to nic ;(

[Odpowiedz na ten komentarz]

Thx ! Bo ja juz zapomnialam jak zrobic przeźroczyste tło ! :P :D

[Odpowiedz na ten komentarz]

Nie działa ;< Nie moge tego zrobić a robie wszystko dobrze ;(

[Odpowiedz na ten komentarz]

foch nozrobilam tak jak trzeba a nie bylo nigdzie jaki amm dac rodzaj pliku , sciagnelam z tamtej strony i nic !!
wszytko sie zempulo a 1 h pracy zmarnowalan :'(

[Odpowiedz na ten komentarz]

a co jak mama nie pozwala mi ściągnąć GIMPA?

[Odpowiedz na ten komentarz]

ale moja mama sie na kompach nie zna, a tate sie boje spytac :(

[Odpowiedz na ten komentarz]

Dzięki , ze pomagasz , ale ten program jest po angielsku i nic tak jak u ciebie nie działa !!!!

[Odpowiedz na ten komentarz]

Ja pobrałam z tej strony i mam GIMPa po angielsku a ja chce po polsku. Proszę pomóżcie

[Odpowiedz na ten komentarz]

Dzięki za instrukcję :-D Cały czas z niej korzystam , bo nie znam na pamięć tego wszystkiego xD Shelia Middleton z MSP (Nadia)

[Odpowiedz na ten komentarz]

Bardzo fajny blog!!!! W ogóle świetny pomysł z tymi instrukcjami! Dzięki temu mogłam wzbogacić swojego bloga! Naprawdę świetne!

[Odpowiedz na ten komentarz]

jupi thx napisałam notke na moim blogu justi-cybula.blogspot.com

Bardzo Ci dziekuje jesteś wielka

[Odpowiedz na ten komentarz]

Mam pytanie: mój nagłówek ma takie białe ślady, a u Was jest to takie... zemglone ;) jak tak robicie?

[Odpowiedz na ten komentarz]

a nie, jest napisane, sorry, nie zauważyłam xd

[Odpowiedz na ten komentarz]

Czy ściągniencie takiego programu jest bezpieczne?

[Odpowiedz na ten komentarz]

No ale, ty robiłaś tego bloga dawno a teraz, na blogspot sie zmieni ło! i wszystko jest inne, i ja np. nie moge znaleść tego gdzie pisze nagłuwek!:<

[Odpowiedz na ten komentarz]

@Anonimowy Jak nie masz "TŁA" to kliknij "PRZEZROCZYSTOŚĆ" :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

Oh dzięki ale dalej nie wiem jak dać swojego avatara postać!!!

[Odpowiedz na ten komentarz]

mam takie pytanie bo nie mam pojęcia jak to zrobilam ale dodawanie gadżetów które zwykle sa z boku u mnie przeniosły się na dół i nie wiem jak zrobić żeby znów były z boku prosze o odpowiedz bardzo mi zależy :)

[Odpowiedz na ten komentarz]

@Lady335 Moze powiedz ze jest ci potrzebny i napewno nic sie z nim nie stanie ;)

[Odpowiedz na ten komentarz]

niee, bo nic mi nie jet potrzebne, jak już to do szkoly, a do szkly to pani nam w zyciu nie powie "sciagnijcie gimpa"

[Odpowiedz na ten komentarz]

Jak robisz takie wyraźne zdj. bo jak ja robie screeny to takie nie wyraźne i wgl.

[Odpowiedz na ten komentarz]

Bardzo dziękuje za tą strone z czesto zadawanymi pytaniami!

[Odpowiedz na ten komentarz]

Dzięki za podpowiedz! Bardzo mi sie to podoba!!!

[Odpowiedz na ten komentarz]

heej ;d
mam problem ze zrobieniem nagłówka ;(
robie wszystko tak jak jest tu napisane ale niestety gdy naciskam na przeźroczyste nie robi mi sie ta siatka ;/
czy mogłabyś mi pomóc? ; <
z góry dziękuję ;d
a na msp jestem TwojaMyszka:*

[Odpowiedz na ten komentarz]

Mam dwa pytania ; )
1.Gdzie tam jest warstwa 'tło' ?
2.Ja mam jakoś inaczej i mi nigdzie później jak chce zapisać nie pisze 'połącz widoczne nazwy', co mam zrobić ?
Pls pomóż c :

[Odpowiedz na ten komentarz]

A gdzie wy Kuźwa widzicie edycje bloga ???!!!!!!
Bo się Wkurze !!!

[Odpowiedz na ten komentarz]

Proszę pomóżcie . Ja jakoś nie mogę zrobić tego tła alfa . :<

[Odpowiedz na ten komentarz]

dziękuję wam bardzo za te instrukcje < 33
na początku mi nie wychodziło ale teraz już umiem zrobić wszystko dzięki waszym instrukcją : )

[Odpowiedz na ten komentarz]

Mi nie działa ... Nie ma przezroczystego ..

[Odpowiedz na ten komentarz]

dziękuję za instrukcję pozdrawiam.

Zapraszam również na bloga:
angelika1357-msp.blogspot.com
blog dopiero co otwarty ;)

[Odpowiedz na ten komentarz]

robiłąm wszystkow według instrukcji i wydawało się ,że wszstko idzie zgodnie zplanem a jak wkleilam to nie był przezroczysty

[Odpowiedz na ten komentarz]

Robiłam wszystko dokładnie z instrukcją i nie wyszło... -,- ;//

[Odpowiedz na ten komentarz]

Jeśli w warstwach nie macie opcji ,,tła'' najedźcie myszką na ,,przezroczystość'' i tam będziecie mieć ,,dodaj kanał alfa''
Dalej trzymajcie się instrukcji starrr_03

[Odpowiedz na ten komentarz]

Pobrałam ten program co pokazałaś i wszystko było Ok aż go nie włączyłam... Wtedy się tan pokazuje taki jakby globus i na dole co się wczytuje (np. Czcionki (może to zająć kilka min. ) i czekam sobie i nagle wyskauje mi, że brak odpowiedzi. Włączałam go kilka razy i ciągle to samo :( . Co mam zrobić? Proszę odpisz.

[Odpowiedz na ten komentarz]

A jak zmienić format tego obrazka?...

[Odpowiedz na ten komentarz]

ja nic z tego nie rozumiem :( jakie połącz wszystkie warstwy??? gdzie to jest???? mogłaś zrobić większe te obrazki starrr_03.. nic z tego nie rozumiem..

[Odpowiedz na ten komentarz]

Mogłabyś napisać z jekiej strony masz taki licznik ?
Szukałam jush na wielu stronkach ale nigdzie nie widziałam takiego fajnego !
Napisz do mnie : Bella5100
Pozdrawiam

[Odpowiedz na ten komentarz]

mam problem bo nie umiem zapisac jako png :(

[Odpowiedz na ten komentarz]

Prześlij komentarz