czwartek, 2 lutego 2012

Jak zrobić dobry film?


Notka powstaje na prośbę użytkownika Miss_Marcisia. W weekend powędrują do Ciebie 3 prezenty z listy. Dziękuję Ci w szczególności za napisane sporej części notki samodzielnie, a nie tylko podesłanie pomysłu:). Tematy na posty możecie przesyłać poprzez formularz KONTAKT (proszę jednak o nienadużywanie!) lub bezpośrednio na maila: starrr03@wp.pl (lepsza metoda).

Prezenty dostaną osoby, których temat zostanie wykorzystany na blogu.

Na forum MovieStarPlanet do niedawna głównym tematem były 10-sekundówki. Stały się one niezwykle popularne w Polsce. Od czasu wprowadzenia ograniczenia tworzenia nowych tematów na forum (jeśli się nie mylę 1 na godzinę, dla VIP 3 na godzinę), liczba postów na temat tzw. short movies (z ang. krótkie filmiki), gwałtownie spadła.
Pytanie jednak brzmi, czy warto je robić? Zdecydowanie nie. O wiele lepiej stworzyć dłuższy film, chociażby 2-minutowy.

Jak sprawić, by był on filmem dobrym?
  • Pomyśl o czym będzie film. Bardzo dobrym tematem jest film kryminalny, dramatyczny ze złym zakończeniem.  Horrory to też niezły pomysł, tylko że bez aktorów z odpowiednimi animacjami, może stać się on nijaki. Seriale to również dobre rozwiązanie, ale dla osoby która ma wiele pomysłów oraz czas na ciągnięcie "tasiemca". Możesz też tematykę filmu oprzeć na jakimś innym, wcześniej obejrzanym w telewizji filmie lub na fabule książki.
    UWAGA! Pamiętaj, by nie podbierać pomysłów od innych MSP'owiczów, nawet, a może wręcz szczególnie, 20-leveli. Nie tylko zdenerwujesz autora filmu, ale też nie zyskasz widzów, bo kto będzie oglądał coś, co już wcześniej widział?
  • Znajdź odpowiednich aktorów, nie muszą oni mieć wszystkich możliwych animacji, wystarczą te, których potrzebujesz. Gdy kręcisz dramatyczny film, możesz skorzystać z potwora (dodatki).
    Casting wśród Twoich znajomych lub ogłoszony na forum to też dobry pomysł, jeśli sam nie możesz znaleźć takich osób, jakich potrzebujesz. Aby zachęcić ludzi do brania udziału w castingu, przygotuj jakieś nagrody np. 3 autografy dla zwycięzcy albo jakieś ubranie. Pamiętaj jednak, by nie były to słowa rzucane na wiatr, a prezent, tak jak obiecałeś, powinieneś podarować zwycięzcy! Zła opinia "oszusta" potrafi przylepić się do gracza na zawsze, jeśli nie wywiązuje się z danego słowa!
  • Jeśli masz możliwość, kup tło i muzykę nawiązujące do tematu filmu. Już mam dość tej początkowej muzyki, która jest prawie w każdym filmie... :) Wystarczy nawet, że będziesz miał 3 piosenki kupione i używał ich zamiennie. Korzystaj również z rekwizytów, potrafią one naprawdę urozmaicić scenę.
  • Nie rób błędów ortograficznych (!!!). Dbaj o estetykę pisma. Nie używaj obraźliwych słów, albo co gorsza wulgaryzmów, gdyż Twój film może zostać usunięty, a Ty zbanowany.
  • Pamiętaj o odpowiedniej długości filmu. Najbardziej optymalna to 2 minuty, jak sądzę. 10-, czy 12-sekundówki są szczerze powiedziawszy już nieopłacalne. Mniej dostajesz z nich fame i starcoins, a w dodatku ludzie denerwują się na Ciebie, że je robisz. Co więcej, nie możesz się wymieniać oglądaniem filmów. Bo jak? Ty oglądasz innym 3-minutowe, a oni Tobie 10-sekundowe? :) Tylko tracisz na tym swój czas.
    Z kolei 5- i więcej -minutowych naprawdę nikomu oglądać się nie chce, bardziej korzystne będzie nawet dla Ciebie, gdy podzielisz taki film na kilka części. Zyskasz wtedy więcej starcoins i fame, gdyż więcej ludzi obejrzy Twoich kilka filmów. 
  • Jeśli robisz film na konkurs, poproś kogoś dorosłego lub starsze rodzeństwo o pomoc z językiem angielskim. Translatory słabo tłumaczą i osoba, która ogląda film i posługuje się biegle tym językiem, jest zdenerwowana koślawym angielskim. Jeśli nie masz jednak "pod ręką" nikogo do pomocy, równolegle wraz z tekstami angielskimi, podawaj też tłumaczenie (czyli to, co tak naprawdę miałeś na myśli:).
  • Jedyne, co Cię ogranicza to Twoja wyobraźnia :). Więc do roboty!


WSKAZÓWKI
Jak zrobić aby nie było widać postaci w danej scenie, ale żeby później (w tej samej scenie) się pojawiła?
Trzeba ją ukryć. Klikamy animacje Laying on the side i przesuwamy ją jak najbardziej w kąt. Uwaga! Musi być ona widoczna chociaż troszkę, ponieważ później będziecie mieć trudności z jej znalezieniem. Aby nie była widoczna w ogóle dla widza, możecie posłużyć się jakimś większym przedmiotem, w celu zakrycia aktora.


Jak przebrać aktorów w filmie?
Poniżej przedstawiam instrukcję...


Jakiego typu film zrobić, by zarobić 25sc za każdym razem, gdy ktoś go obejrzy?
Musi trwać on co najmniej 2min, a może nawet 3 :). Postaci muszą się sporo ruszać i mówić. Ważne jest też, abyś dodał maksymalną ilość aktorów (6, dla VIP 8). Nie muszą oni odgrywać żadnej szczególnej roli... Mogą stać gdzieś w tle.

Co zrobić, by dużo osób obejrzało mój film?
Przede wszystkim, zacznij od siebie i sam oglądaj z własnej woli innym filmy. Poza tym, gdy masz dużo znajomych, możesz zareklamować swoje nowe dzieło w CTR. Dodatkowo, wymieniaj się oglądaniem filmów. Tu pisałam więcej o tym (KLIK!).

Powodzenia!
Macie jakieś inne pomysły, jak udoskonalić swoje filmy?

30 komentarze:

Fajny ten post na serio i czekam na nastepny

[Odpowiedz na ten komentarz]

:D Fajne posty, ty robisz je tak ciekawie...

[Odpowiedz na ten komentarz]

Fajny pościk < 33.
Mam pytanie ?
Co zrobić z użytkownikiem który się nad tb. znęca ?
Bo...mam "koleżanke" która...ciągle mnie męczy np : jeżeli nie dasz grafa i nie obejrzysz filmów to cie zgłoszę i to aż 10 razy!
Tak,tak też ją zgłaszałam..napisałam nawet do moda.. : (
Ale nic nie pomogło..zablokowali ją..ale po miesiącu tak mnie zgłaszała...że...też zostałam zablokowana..na 3 dni na szczęście ale nast. razem...mogę nie mieć już konta...wiele razy wyrzucałam ją ze naj..ale tak sie za 5 min.pojawiała : ((
Co z tym zrobić ?
Mam prośbe abyś napisała o tym na blogu...może inni też mają taki problemnik : ((
Dzięki z gury . < 33

[Odpowiedz na ten komentarz]

@gusia1998 Jeśli nic złego na MSP nie robiłaś, to bez względu na liczbę zgłoszeń, nie mogłaś zostać zablokowana!!! Skoro zostałaś, musiałaś złamać jakiś punkt regulaminu. Co więcej, osoba "sama" Ci się do znajomych dodać nie może, jeśli jej nie zaakceptujesz :P. Więc po prostu ignoruj ją.
Trzymaj się!

[Odpowiedz na ten komentarz]

No..tak..tak..prawda....ale regulaminu nie złamałam.. : (
na początku ją dodałam...wydawala się miła...dopiero po 2 dniach zaczęła tak mówić..
No..ale..w końcu się jej pozbylam...dziękujee, : D
Mam pomysł na napisanie new posta :
-Robienie dodadkowych kont aby dawać z nich sb grafy..
Napiszesz o tym ?
albo :
-moi fani i antyfani..

? : **

Pozdro..,! < 3

[Odpowiedz na ten komentarz]

@gusia1998 jeśli zostałam zablokowana to musiałaś złamać regulamin ;p

[Odpowiedz na ten komentarz]

Tak właśnie myślałam, żeby robić części filmów ;D
Bo moi znaj mają dosyć moich piekielnie długich filmów :D
Notka superowa, jak każda :D

[Odpowiedz na ten komentarz]

Super jak zawsze. :] Tylko, że piszesz dość spięto, z czego nie można się pośmiać. : < Ale tak to jest okey ;D

[Odpowiedz na ten komentarz]

@zuzaxd17
Eh..no może...Sama nie wiem : (...
Ale moja koleżanka też została zablok. w tym ssamym dniu..i też na 3 dni...Dziwne...no ale cóż...już po wszystkim..

Pozdr. gusia1998 : **

[Odpowiedz na ten komentarz]

I świat staje się łatwiejszy : D
Dziękuję Starrr za radę ^.^
Aa to dlatego masz takie bisste filmy ! x 3
Pozdro ; **

[Odpowiedz na ten komentarz]

Ee,, nie sprawdza sie. Mam 7 wejść w film po tygodniu, a wcześniej po tygodniu miałam 40 ; /

[Odpowiedz na ten komentarz]

Super mi wgl nie oglądają filmów mam po ok.16 wejść
kasy malutko :/ i wgl ale jakos postaram sie byc bardziej aktywna przez kilka najbliższych dni.
PS. Oglądali mi filmy kiedy byl początek MSP i wszystko było inaczej np. ludzie byli milsi a teraz to juz brak słów. Tylko ty i Paola jestescie spk z wql z 20 lvl A z 19 18 są zupełnie pusci oprócz sasuke1245 Mój kumpel
Pzdr.kobra królewska ;*

[Odpowiedz na ten komentarz]

fajne tematy!:D
ale mam pytanko do was wszystkich:czy star sie z msp usuneła?

[Odpowiedz na ten komentarz]

: 3 Dzięki. Przyda mi się :*

PS Kiedy wejdziesz na MSP... ;c ? Szmutno beż Ciebie... ;[

[Odpowiedz na ten komentarz]

Starrr_03 mam do Ciebie pytanie ... Więc postanowiłam wymieniać się oglądanie filmów z ludżmi i sprawdzało się w 2 tygodnie wbiłam z 1 lvl 4 lvl.. Ale któregoś dnia chciałam wymienić się z kolezanka ogl. filmów ona mnie oszukała i nie obejrzała mi filmów a ja jej tak.. Od tego zdarzenia juz sie nie wymieniam ogl. filmów czy dobrze robie?

[Odpowiedz na ten komentarz]

dobry pomysł mi mało ludzi oglonda filmy (2 moje filmy trwają więcej niż 5 minut) i robię byki -.- jestem słaba z ortografi niestety

[Odpowiedz na ten komentarz]

jesteś bardzo dobra , jeżeli chodzi o filmy , ale gdybym zrobiła film i tak ludzie by nie chcieli oglądać mojego filmu ,t o przykre :( ale tak niestety jest , ale wskazówki są genialne ;))))


jak cuś to jestem patrycja1097 , bardzo chętnie się z wami zaprzyjaźnię , pozdrowienia ;))))

[Odpowiedz na ten komentarz]

zostałem oszukany! 2 razy wysłałem SMS na VIP bo zakupiłem na 1miesiąc i co wogóle nie dostałem! :-(

[Odpowiedz na ten komentarz]

Ja mam problem jak robię film bo jak jest to podstawowe tło tego domu w środku to chcę żeby mi szło po tych schodach a jak robię film to tak jest a jak sprawdzam jak mi wyszedł to idzie sobie przez ścianę i potem się denrwuje i to mnie najbardziej wkurza.

[Odpowiedz na ten komentarz]

@kobra królewska
Mi też wcześniej oglądali jak miałam np. 6 lvl a teraz kilka osób! x-o

[Odpowiedz na ten komentarz]

Czytam już 2 raz tego posta :D Od tego czasu robię takie film ;) Ale... Zrobiłam film który miał 58 sek i 6 aktorów (nie mam V.I.P)
No i dostaje za niego 25 sc! I ja mam naj gorzej z was -.- mi co tydzień ogl 5 osb >.<

[Odpowiedz na ten komentarz]

Prześlij komentarz